wtorek, 24 grudnia 2013

Zdrowych i pogodnych świąt



Zdrowych i pogodnych świąt w szczęściu i miłości wszystkim znajomym i przyjaciołom oraz rodzinie życzę pozdrawiając serdecznie



WIGILIJNE MARZENIA 1992-12-25 

Witaj serce me 
Całuję usta Twe 
Spoglądam Ci w oczy 
A serce z piersi mało nie wyskoczy 

Wesołych Świąt Ci życzę 
Kocham Cię-sercem krzyczę 
Dzwonią dzwonki u sań dźwięcznie 
Wokoło kolorowo-wesoło-świątecznie 

Na drzewku migocą lampki 
Kręcą się srebrzyste bańki 
Bombki sieją wokoło blask 
Od kominka dobiega trzask 

Płoną polana dębowe 
Trzeszczą sęki sosnowe 
Ten zapach igliwia 
Znów nadeszła Wigilia 

Masę przygotowań i zachodu wiele 
Mamie na Kutię mak mielę 
Smażę rybne płaty złociste 
Powinny być bardzo soczyste 

Śledzie w śmietanie i oleju 
Gości będzie wszak niewielu 
Jeszcze sałatka śledziowo jarzynowa 
I przekąsek lista gotowa 

Teraz Barszcz i zupa Grzybowa 
W niektórych domach galareta karpiowa 
Pierogi z kapustą-serem i ziemniakami 
Przyjechał samochód z rozbrykanymi dzieciakami 

Także gołąbki należą do tradycji 
Kompot z suszonych owoców dopełnia delicji 
W różnych domach są różne potrawy 
Różne sposoby przyrządzania strawy 

Wszędzie składają sobie życzenia 
Zdrowia Szczęścia Powodzenia 
Wszędzie dzielą się Wigilijnym Opłatkiem 
Wiążąc ten obrzęd z mającym przyjść dostatkiem 

Wziąłem Opłatki-złożyłem życzenia 
Tyle Ci chciałem rzec lecz nie miałem nic do powiedzenia 
Byliśmy daleko od siebie-w swych domach 
W najbliższych -rodzinnych gronach 

Myślałem o Tobie przez cały wieczór świąteczny 
Nie wiele jadłem myślami zaprzątnięty 
Chciałem aby spełniło się me marzenie 
Aby nas spotkało przyszłoroczne świąteczne rodzinne zespolenie 

Jan Józef Łoziński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz