środa, 12 lutego 2014

PĄCZKI 2012 , DOUGHNUTS , دوناتها , ДОНУТЫ , Крофне , krofi , KIZARTMA , 甜甜圈

PĄCZKI 2012





HQ Eurovision 2010 Iceland:Hera Björk-Je ne Sais Quoi(Live at First

Ta babeczka to taki pączek na estradzie - jak dla mnie to ona wygrała konkurs Eurovizji w 2010 roku



Ale już za dwa tygodnie następny Tłusty Czwartek czyli tradycyjny dzień obżarstwa
Ja swoje pączki robie tak dość " oszczędnie " hi hi hi czyli z 10 słownie dziesięciu żółtek i na spirytusie 96%
To mają być pączki a nie wyrób sklepowy po kilku godzinach nienadający się do jedzenia.
Moje można zjeść ze smakiem następnego dnia.
Dziś tylko małe wspomnienie sprzed kilku lat a dokładna relacja z pieczenia za dwa tygodnie.
Tradycyjnie od kilku lat na ten dzień przybywa sporo osób na smażeńca i kielicha.
Stare powiedzenie głosi że im więcej się pączków zje tym będzie się miało więcej szczęścia i powodzenia w nadchodzących miesiącach.
Więc nie ma co się martwić że się przytyje bo widać z tym obżarstwem czwartkowym jest podobnie jak z kradzionym - nie tuczy hi hi hi.


Drożdże , żółtka , mleko i masło.


Ciasto zamieszone i odstawione do wyrośnięcia.


Tomek jak zwykle chętny do pomocy w takich przedsięwzięciach.


Smalcu zawsze idzie sporo.


Kilka kostek bo pączek musi pływać.


Jak widać micha robi się powoli zbyt mała.


Jeszcze chwilka i na stół.


Lekko rozwałkować i szklanką wykrawać krążki.


Pod ścierki i do wyrośnięcia.


Jeszcze w zwykłych garnkach i na kuchence gazowej.


W tym roku już będzie w Phillipiaku i na indukcji.


Smażenie kilka minut na wyczucie żeby nie spalić ani tłuszczu ani ciasta.
Tak średnio wychodziło jakieś 150 sztuk z kilku porcji ciasta.
W tym roku tradycja zatacza szersze kręgi i spodziewam się o kilka osób więcej wiec i pączków zrobię sporo.
Mam nadzieję że nowicjusze mnie nie zawiodą bo sprawdzonych gości jestem pewien.
Więc aby nie zapomnieć o tym świecie łakomstwa i przygotować potrzebne produkty to zapasy uzupełniam i nawet drożdże zamierzam własne naszykować.
A jak mi wyjdzie to czas pokaże.
Pozdrawiam serdecznie odwiedzających za zaglądanie i komentarze dziękując.
Ozimek 2014-02-12 Środa 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz