piątek, 21 lutego 2014

PLACKI ZIEMNIACZANE INACZEJ , POTATO PANCAKES , 土豆煎饼 , bramboráčky , CRÊPES dE POMME DE TERRE

PLACKI ZIEMNIACZANE INACZEJ


Wszystko jest jak zwykle.
Ziemniaki umyte i obrane a potem starte na tarce
Cebulka obrana i drobno pokrojona
Jajka dodane - najczęściej 3 sztuki
Do tego trochę mąki pszennej - jaka tam pod ręce podlezie
Sól
Pieprz
Odrobina Gałki Muszkatołowej
Jak kto lubi i ma to może dodać zioła Prowansalskie czy inne wedle uznania




Wszystko wymieszać na jednolitą masę.


Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia nakładam łyżką porcje wielkości zamierzonych placków.


I do piekarnika.


Tym razem - a był to pierwszy raz - trochę spieprzyłem bo zbytnio je wysuszyłem.
Następnym razem wyjdą lepiej - ale i tak były smaczne.
Danie beztłuszczowe - nieco zamiarem przypominające babcine placki pieczone na blacie kuchni kaflowej.
Tamte były nieco dziwne dla małego szkraba bo przyzwyczajony byłem do placków smażonych na tłuszczu - dziś to zaleta a nie mankament.
Czasami trzeba improwizować żeby nieco przybliżyć smak dzieciństwa.
Placki zjedzone tradycyjnie ze śmietaną - ale bardziej była to próba przed zrobieniem takiego placka do gulaszu wołowego choćby.
Zamiast wylewać gulasz na placki mam zamiar przed podaniem takie placki utopić w garze z zawartością i po chwili lekko opite sosem podawać polewając resztą dania mięsnego.
Jak wyjdzie to się okaże ale mam zamiar to sfotografować i tu opisać.
dzięki za odwiedziny i komentarze - pozdrawiam zapraszając serdecznie.
Ozimek piątek 2014-02-21


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz